Αρχική Διεθνη Νεα Η Ουκρανία κλείνει λιμάνια καθώς η σύγκρουση απειλεί τις προμήθειες σιτηρών

Η Ουκρανία κλείνει λιμάνια καθώς η σύγκρουση απειλεί τις προμήθειες σιτηρών

Από antwnio

Ο στρατός της Ουκρανίας ανέστειλε την εμπορική ναυτιλία στα λιμάνια της μετά την εισβολή των ρωσικών δυνάμεων στη χώρα, δήλωσε σύμβουλος του επιτελάρχη του Ουκρανού προέδρου, ενισχύοντας τον φόβο διακοπής του εφοδιασμού από τους κορυφαίους εξαγωγείς σιτηρών και ελαιούχων σπόρων.

Η Ρωσία ανέστειλε νωρίτερα την κίνηση εμπορικών πλοίων στην Αζοφική Θάλασσα μέχρι νεοτέρας, αλλά κράτησε ανοιχτά για ναυσιπλοΐα τα ρωσικά λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα, δήλωσαν αξιωματούχοι της και πέντε πηγές της βιομηχανίας σιτηρών την Πέμπτη.

Η Ουκρανία είναι ένας σημαντικός εξαγωγέας καλαμποκιού (καλαμποκιού), μεγάλο μέρος του οποίου προορίζεται για την Κίνα και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ανταγωνίζεται επίσης τη Ρωσία για την προμήθεια σίτου σε μεγάλους αγοραστές όπως η Αίγυπτος και η Τουρκία.

Ο κρατικός αγοραστής σιτηρών της Αιγύπτου ακύρωσε διεθνή διαγωνισμό αγορών σιταριού την Πέμπτη, καθώς η κρίση οδήγησε σε αναφορές ότι δεν είχαν ληφθεί προσφορές ούτε για ρωσικό ούτε για ουκρανικό σιτάρι.

Οι ρωσικές δυνάμεις εισέβαλαν στην Ουκρανία την Πέμπτη σε μια μαζική επίθεση από ξηρά, θάλασσα και αέρα, τη μεγαλύτερη επίθεση ενός κράτους εναντίον ενός άλλου στην Ευρώπη από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. L1N2UZ089

“Η αγορά εξακολουθεί να αγωνίζεται να αποκτήσει μια σαφή εικόνα της πραγματικής στρατιωτικής κατάστασης στο έδαφος. Τα λιμάνια του Αζόφ και της Μαύρης Θάλασσας μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να έχουν υποστεί ζημιές σύμφωνα με τις αρχικές αναφορές του ναυτιλιακού πρακτορείου”, δήλωσε ένας Ευρωπαίος έμπορος σιτηρών. .

Ο έμπορος είπε ότι η αγορά αναζητά οποιεσδήποτε δηλώσεις ανωτέρας βίας, που σημαίνει ότι οι προμηθευτές δεν θα εκπληρώσουν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις λόγω ακραίων συνθηκών.

Ο ναυτιλιακός όμιλος Maersk ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι διέκοψε όλες τις πτήσεις με λιμάνι στην Ουκρανία μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου και έκλεισε το κεντρικό γραφείο του στην Οδησσό, στην ακτή της Μαύρης Θάλασσας, λόγω της σύγκρουση

Η Ρωσία, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας σιταριού στον κόσμο, μεταφέρει κυρίως τα σιτηρά της από λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα.

Τα λιμάνια της Αζοφικής Θάλασσας είναι πιο ρηχά και έχουν μικρότερη χωρητικότητα.

Η Maripol, ένα από τα μεγαλύτερα ουκρανικά λιμάνια στην Αζοφική Θάλασσα, διαχειρίζεται κυρίως σχετικά μικρά πλοία νεκρού βάρους μεταξύ 3.000 και 10.000 τόνων.

Τα λιμάνια της Αζοφικής Θάλασσας εξάγουν σιτάρι, κριθάρι και καλαμπόκι σε εισαγωγείς της Μεσογείου, όπως η Κύπρος, η Αίγυπτος, η Ιταλία, ο Λίβανος και η Τουρκία.

Ένας άλλος Ευρωπαίος έμπορος, μιλώντας υπό τον όρο της ανωνυμίας, είπε ότι τέτοιες χώρες θα πρέπει να αναζητήσουν εναλλακτικές προμήθειες εάν τα πλοία δεν μπορέσουν να αναχωρήσουν στο εγγύς μέλλον.

Οι τιμές του σιταριού στο Σικάγο αυξήθηκαν στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 9-1/2 ετών την Πέμπτη, καθώς η σύγκρουση απείλησε να διακόψει τη ροή των προμηθειών από την περιοχή, ενώ τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης ευρωπαϊκού σιταριού ανέβηκαν σε κορυφαίο ρεκόρ.

Η Ρωσία και η Ουκρανία αντιπροσωπεύουν το 29% των παγκόσμιων εξαγωγών σιταριού, το 19% των παγκόσμιων εξαγωγών αραβοσίτου (καλαμποκιού) και το 80% των παγκόσμιων εξαγωγών ηλιελαίου. 

Η Ρωσία περιορίζει την κυκλοφορία εμπορικών σκαφών στην Αζοφική Θάλασσα
Η Ρωσία περιορίζει την κυκλοφορία εμπορικών σκαφών στην Αζοφική Θάλασσα

Η Ρωσία παρήγαγε 76 εκατομμύρια τόνους σίτου πέρυσι και το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ αναμένεται να εξάγει 35 εκατομμύρια τόνους την περίοδο Ιουλίου-Ιουνίου, το 17% του παγκόσμιου συνόλου. 

Η Ρωσία προμηθεύει σιτάρι σε όλους τους μεγάλους παγκόσμιους αγοραστές. Η Τουρκία και η Αίγυπτος είναι οι μεγαλύτεροι εισαγωγείς. 

Η Ουκρανία ζήτησε από την Τουρκία να κλείσει τα στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων για τα ρωσικά πλοία, δήλωσε νωρίτερα την Πέμπτη ο ουκρανός πρεσβευτής στην Άγκυρα. 

Ο πρόεδρος της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν δήλωσε την Πέμπτη ότι υποστηρίζει την εδαφική ακεραιότητα της Ουκρανίας, αλλά δεν υπήρξε άμεση απάντηση στο αίτημα του Κιέβου. 

Σύμφωνα με ένα σύμφωνο του 1936, η Άγκυρα έχει τον έλεγχο των στενών και μπορεί να περιορίσει τη διέλευση πολεμικών πλοίων σε καιρό πολέμου ή εάν απειληθεί.

πηγή Reuters.com

Διαβάστε επίσης