Αρχική Ελλαδα Αγρυπνία απόψε σε όλη την Ελλάδα επί τη αποδόσει της εορτής του Πάσχα – ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ

Αγρυπνία απόψε σε όλη την Ελλάδα επί τη αποδόσει της εορτής του Πάσχα – ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ

Από antwnio

Αγρυπνία απόψε σε όλη την Ελλάδα επί τη αποδόσει της εορτής του Πάσχα – ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ – Η πανδημία δεν επέτρεψε στους Ορθοδόξους να εορτάσουν το Πάσχα με τον τρόπο που θα επιθυμούσαν. Ωστόσο, απόψε σε όλη την Ελλάδα θα τελεστούν Αγρυπνίες για την απόδοση του Πάσχα.

 

Οι Μητροπόλεις και οι Ενορίες έχουν κάνει σχετικό κάλεσμα στους πιστούς ώστε να δώσουν το παρών, να λάβουν το Αγιο Φως και να πουν Χριστός Ανέστη.

Σήμερα Τρίτη 26 Μαΐου, στην Ιερά αγρυπνία επί τη αποδόσει της εορτής του Πάσχα. θα εορταστεί από την Εκκλησία η Ανάσταση.

Η εγκύκλιος, που εκδόθηκε με την υπογραφή του Πρωτοσύγκελου της Αρχιεπισκοπής και Αρχιμανδρίτη Βαρνάβα, Θεοχάρη, έχει αποσταλεί  σε όλες τις εκκλησίες και τα μοναστήρια.

Με αυτή ανακοινώνεται ότι σήμερα Τρίτη 26 Μαΐου θα πραγματοποιηθεί στη Μητρόπολη της Αθήνας Εσπερινή Δοξολογία, από τις 9 το βράδυ έως τη 1 μετά τα μεσάνυχτα, κατά την οποία θα τελεστεί και η Θεία Λειτουργία του Πάσχα. Θα χοροστατήσει ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.

Η Αρχιεπισκοπή προτρέπει να γίνει το ίδιο σε όλες τις εκκλησίες και τις μονές εφόσον είναι εφικτό. Έτσι, όπως αναφέρεται και στην εγκύκλιο, «θα δοθεί η ευκαιρία στους πιστούς να αναβιώσουν την πασχάλια χαρά, την οποία στερήθηκαν λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού».

Απόδοση της εορτής του Πάσχα

Στη λειτουργική γλώσσα της εκκλησίας σημαίνει την ολοκλήρωση της εορτής του Πάσχα, που διαρκεί συνολικά 39 ημέρες μετά την Ανάσταση του Κυρίου.

Τιμάται από την Εκκλησία την παραμονή της Αναλήψεως, ήτοι την Τετάρτη μετά την Κυριακή του Τυφλού (27 Μαΐου 2020).

Αποτελεί μία από τις εξαιρέσεις, καθώς οι περισσότερες εορτές έχουν την απόδοσή τους την όγδοη ημέρα, δηλαδή έχουν διάρκεια οκτώ ημερών. Τη συνήθεια αυτή κληρονόμησε η χριστιανική λατρεία από τις μεγάλες ιουδαϊκές εορτές, που διαρκούσαν οκτώ ημέρες.

Από θεολογικής πλευράς, αυτή η παράταση αποτελεί και μια υπέρβαση του ιστορικού – λειτουργικού χρόνου και μια πρόγευση της αιωνιότητας.

Στην Ανατολή οι ημέρες της «Διακαινησίμου» εβδομάδος θεωρούνταν ως «μία και η αυτή λαμπροφόρος ημέρα της Αναστάσεως». Μάλιστα Εκκλησιαστικοί κανόνες και πολιτικοί νόμοι (Πενθέκτης κανόνας ΞΣΤ’, Βαλεντινιανού ΙΙ [389]) επέβαλλαν την αργία για να μπορεί ο λαός να πηγαίνει στους ναούς. Διαρκούσε όμως η εορτή αυτή για σαράντα ημέρες, μέχρι της αποδόσεώς της, την Τετάρτη πριν από την Ανάληψη, κατά την οποία ψαλλόταν όλη η αναστάσιμη ακολουθία του Πάσχα.

Διαβάστε επίσης