Αρχική Κοινωνια Επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 στις τέχνες και την μουσική. Του Γιώργου Βενετσάνου

Επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 στις τέχνες και την μουσική. Του Γιώργου Βενετσάνου

Από antwnio

Η πανδημία κοροναϊού του 2019–21 είχε μια αιφνίδια και σημαντική επίπτωση στον χώρο των τεχνών και της μουσικής.

Ο καλλιτεχνικός και πολιτιστικός τομέας επιχείρησε να συνεχίσει τις (συχνά κρατικά επιδοτούμενες) εργασίες του που σχετίζονται με την παροχή πρόσβασης του πληθυσμού στην πολιτιστική κληρονομιά, να εγγυηθεί την ασφάλεια των εργαζομένων, των συλλόγων και του κοινού, καθώς και να αντιδράσει στην απρόσμενη αλλαγή που συντελέστηκε στο επιχειρηματικό μοντέλο.

Μεγάλος αριθμός ατόμων που απασχολούνται στον συγκεκριμένο τομέα θα χάσουν προσωρινά ή οριστικά την εργασία τους, με την βοήθεια προς τους πληττόμενους να κυμαίνεται σε διαφορετικά επίπεδα, αναλόγως την κάθε περίπτωση.

Το δημόσιο αίτημα για πρόσβαση σε πολιτιστικές δραστηριότητες αναμένεται να επιστρέψει στην επικαιρότητα, χωρίς ωστόσο να έχει εξακριβωθεί το χρονικό πλαίσιο.

Πολλοί πολιτιστικοί οργανισμοί και μεμονωμένοι καλλιτέχνες στράφηκαν προς τα ψηφιακά μέσα – αξιοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την εικονική πραγματικότητα κλπ προκειμένου αφενός να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους και να διατηρήσουν ή/και να διευρύνουν το κοινό τους.

Προς αυτήν την κατεύθυνση, το BBC εγκαινίασε ένα «εικονικό φεστιβάλ τεχνών» υπό τον τίτλο Πολιτισμός σε καραντίνα, ενώ η Μπιενάλε του Σίδνεϊ κατέστη το πρώτο αμιγώς ψηφιακό διεθνές φεστιβάλ τεχνών.

Επιπλέον διάφοροι καλλιτέχνες πραγματοποίησαν – μέσω των προσωπικών τους λογαριασμών στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης ή και αλλού – καλλιτεχνικές πράξεις όπως μουσικά κομμάτια, απαγγελίες πεζών βιβλίων ή ποιημάτων. Οι εξελίξεις οδήγησαν στην καθυστέρηση της κυκλοφορίας των άλμπουμ αρκετών καλλιτεχνών ,ενώ άλλοι καλλιτέχνες προχώρησαν σε πρόωρη κυκλοφορία των άλμπουμ τους.

Στα μέσα Μαρτίου, ο Μπομπ Ντίλαν έβγαλε στη δημοσιότητα νέο τραγούδι μετά από οκτώ χρόνια. Από την άλλη, ο Διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision, που επρόκειτο να διεξαχθεί τον Μάιο στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας, ακυρώθηκε για πρώτη φορά από την έναρξή του, το 1956. Οι επιπτώσεις τεράστιες και οι οικονομικές στερήσεις ανυπολόγιστες.

Προσωπικά ως άνθρωπος καλλιτέχνης, ως μουσικοσυνθέτης που ζω και αναπνέω σε τούτο τον πλανήτη και ο θεός επέλεξε να είμαι από εκείνους που θα βιώσουν μια πανδημία στην σύγχρονη εποχή και στο σύγχρονο κόσμο έχω να καταθέσω και να ολοκληρώσω όλα τα παραπάνω με δυο κουβέντες.

Ευχαριστώ πολύ την οικογένεια της ΜΟΥΣΙΚΉΣ που με κρατά ζωντανό, παρά τις τόσο σκληρές επιπτώσεις που δημιουργήθηκαν από την πανδημία του covid-19.

Ευχαριστώ πολύ που κράτησε το πιο ζωτικό όργανο του κάθε ανθρώπινου οργανισμού, το μυαλό, το μυαλό μου.. Ζωντανό.

Που μου δόθηκε η ευκαιρία για πολλοστή φορά να εμπνευστώ παρέα με το πιάνο μου και να βλέπω τις κόρες Νότες να λικνίζουν το κορμί τους σαν έμπειρες χορεύτριες των διασήμων χορευτικών ομάδων των Μπολσόι. Να με κάνουν να ξεχνώ την μοναξιά. Να με κάνουν να θέλω να δημιουργώ κι άλλο ώσπου να έρθει η στιγμή να τα μοιραστώ μαζί σας. Υπομονή φίλοι μου.

Όλα θα ξεχαστούν. Η λύση είναι μία. Κρατηθείτε από την μουσική. Είναι πραγματική λύτρωση. Είναι σαν άλλο ΕΜΒΟΛΙΟ θεόσταλτο που αφιλοκερδώς μπορεί ο καθένας και η καθεμία από εμάς να το προμηθευτεί από την “φαρμακαποθήκη” των μουσικών καλλιτεχνών με σκοπό την ενίσχυση της γαλήνης του οργανισμού μας.

Μουσικοσυνθέτης Γιώργος Φ. Βενετσανος.

Διαβάστε επίσης