Αρχική Κοινωνια «Βίρα τις άγκυρες» για κρουαζιέρα

«Βίρα τις άγκυρες» για κρουαζιέρα

Από antwnio
Η Μεσόγειος συγκεντρώνει την προτίμηση των εταιρειών ● Περισσότερα από 40 πλοία θα δραστηριοποιηθούν σε 45 ελληνικά λιμάνια τη φετινή σεζόν ● Μεγάλο ερώτημα ο εμβολιασμός των πληρωμάτων των κρουαζιερόπλοιων ● Διεθνείς ναυτιλιακοί οργανισμοί ζητούν να δοθεί άμεση προτεραιότητα στη ναυτιλία.

Μετά την πολύμηνη ακινητοποίησή τους στα λιμάνια σε όλο τον κόσμο λόγω της πανδημίας, σηκώνουν άγκυρες σιγά σιγά τα κρουαζιερόπλοια, αν και πολλές αγορές κρουαζιέρας, όπως αυτή της Καραϊβικής, παραμένουν ακόμα κλειστές. Τα κρουαζιερόπλοια ξεκίνησαν ήδη τα ταξίδια τους για τη Δυτική και Ανατολική Μεσόγειο, αλλά με πληρότητα 50-60%, ενώ στη Βόρεια Ευρώπη πραγματοποιούνται κρουαζιέρες μόνο με 200 άτομα επιβάτες και πλήρωμα. Αναμένεται στις αρχές Ιουνίου να δραστηριοποιηθούν μεγαλύτερα πλοία, τα οποία όμως δεν θα προσεγγίζουν λιμάνια.

Ο Πειραιάς θα είναι το homeport για κρουαζιερόπλοια των Azamara Cruises, Celebrity Cruises, Celestyal Cruises, Holland America Cruise Line, Norwegian Cruise Line, Seabourn Cruises και Silversea Cruises, ενώ η Κέρκυρα και το Ηράκλειο στην Ελλάδα, η Λεμεσός στην Κύπρο και η Χάιφα στο Ισραήλ είναι λιμάνια που ξεχωρίζουν στον σχεδιασμό των εταιρειών για homeporting.

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία που διαθέτουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας, για τη φετινή σεζόν στα ελληνικά νερά αναμένεται να δραστηριοποιηθούν πάνω από 40 κρουαζιερόπλοια τα οποία θα προσεγγίσουν περίπου 45 λιμάνια-προορισμούς σε όλη τη χώρα. Οι εταιρείες ζητούν από τους επιβάτες πριν από την επιβίβασή τους στα πλοία να έχουν αρνητικά μοριακά τεστ, ενώ όπως κάνουν γνωστό και κατά τη διάρκεια των ταξιδιών θα πραγματοποιούνται συχνά τεστ.

Στο πλαίσιο της επανεκκίνησης του τουρισμού στην Ελλάδα συνεδρίασε η Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας (ΕΣΕΚ) με θέμα την επανέναρξη του κλάδου σε σχέση με τα μέτρα Covid-19. Σε αυτήν συμμετείχαν ο πρόεδρος της ΕΣΕΚ, γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, η αντιπρόεδρος της ΕΣΕΚ, γενική γραμματέας του υπουργείου Τουρισμού Βίκυ Λοΐζου, μέλη της Επιτροπής Λοιμωξιολόγων και εκπρόσωποι φορέων.

Οι δύο γενικοί γραμματείς περιέγραψαν το περιβάλλον στο οποίο θα κινηθεί φέτος ο τουρισμός, και ιδιαίτερα η κρουαζιέρα, με βάση τα υγειονομικά πρωτόκολλα στα πλοία, στους λιμένες, σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία. Επίσης, αναφέρθηκαν θέματα που αφορούν τις πύλες εισόδου, τους λιμένες εξυπηρέτησης περιστατικών Covid-19, τη λειτουργία της αγοράς και ιδιαίτερα τα ζητήματα που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν στην περίπτωση που υπάρξουν περιστατικά μολύνσεων.

Στόχος της κυβέρνησης, όπως τονίστηκε, είναι η φετινοή χρονιά να είναι μια καλή, ασφαλής τουριστική χρονιά για όλα τα είδη του τουρισμού και δη τον θαλάσσιο, ώστε να αποτελέσει εφαλτήριο για την περαιτέρω ποιοτική ανάπτυξη του κλάδου στα επόμενα χρόνια.

Ωστόσο το μεγάλο ερώτημα που πλανάται είναι αν τα πληρώματα των κρουαζιερόπλοιων είναι εμβολιασμένα, καθώς εδώ και καιρό διεθνείς ναυτιλιακοί οργανισμοί, όπως ο ΙΜΟ και ο ECSA, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου προκειμένου να δοθεί άμεση προτεραιότητα στον εμβολιασμό των ναυτικών, ιδιαίτερα στις χώρες που προμηθεύουν πληρώματα στις πλοιοκτήτριες εταιρείες, κάτι το οποίο όμως μέχρι στιγμής δεν έχει συμβεί. Να σημειώσουμε ότι και η ελληνική κυβέρνηση ακόμα δεν έχει δώσει προτεραιότητα στον εμβολιασμό των ναυτικών, γεγονός που αποτελεί σοβαρό πρόβλημα και για την ακτοπλοΐα.oπως αναφέρει .efsyn.gr

Διαβάστε επίσης